دکتر خزعلی: بانوان تاثیرگذار در سطوح خرد و کلان شناسایی و معرفی می‌شوند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست با مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی که به منظور انجام هماهنگی در برپایی دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار برگزار شد، اعلام کرد: دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود و از اهداف مهم این کنگره، معرفی زنان نخبه و تاثیرگذار در سطوخ خرد و کلان، بدون سوگیری‌های مختلف است.

خزعلی با اشاره به اینکه امسال این کنگره با سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی همراه شده و از طرفی شهادت بانوان و کودکان در حوادث غزه را شاهد هستیم، عنوان کرد: موضوع مقاومت از موضوعات محوری دومین کنگره ملی بانوان است.

خزعلی با اشاره به اینکه محیط‌هایی که بانوان در آنها تاثیرگذاری خرد و کلان دارند، مورد توجه این کنگره است؛ تاکید کرد: در دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار، نگاه این است که اقشار کمتر دیده شده را ببینیم. بنا داریم با شناساندن زن مسلمان از عظمت زنانگی آنان در حیطه‌های گوناگون تقدیر کنیم تا الگوسازی آنان برای اعتلای خانواده، به کیفیت جامعه منجر شود.

دکتر خزعلی با اشاره به اینکه در این کنگره رهبری و مدیریت خلاقانه بانوان در کنار نقش آنان در خانواده مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: داوری در این کنگره به صورت جمعی صورت می‌گیرد.

این کنگره در ادامه کنگره ملی زنان که سال گذشته برگزار شد و شناسایی ۱۴ هزار بانوی تاثیرگذار را به دنبال داشت، برگزار می‌شود. کارگروه‌های «علمی و پژوهشی»، «حکمرانی و سیاستگذاری»، «رسانه و گفتمان‌سازی»، «اقتصاد و کارآفرینی»، «فعالیت‌های اجتماعی»، «فرهنگ و هنر»، «تعلیم و تربیت» و «ورزش و سلامت»، 8 کارگروهی هستند که برای شناسایی و ثبت‌نام بانوان تاثیرگذار در سامانه «ایران بانو» فعال شده‌اند.

هم‌افزایی و هم‌اندیشی در موضوع برنامه‌های دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار معرفی بانوان تأثیرگذار دستگاه مربوطه؛ ارائه فهرست دستاوردها و میزان مشارکت دستگاه‌ها در نمایشگاه دستاوردهای حوزه زنان از جمله برنامه‌های این نشست بوده است.

تقویت جریان انقلابی  بانوان، معرفی بانوان نخبه بدون سوگیری‌های مختلف، توسعه فرایند شناسایی زنان، فراهم‌سازی زمینه ارتباط بین نخبگان و کنشگران برای پوشش خلأها در جامعه زنان و ایجاد گفتمان صحیح در حوزه زن و خانواده از جمله اهداف این کنگره عنوان شده است.