تخصیص 11 جایزه ویژه بنیاد ملی نخبگان برای بانوان تاثیرگذار

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در دومین نشست شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار گفت: برگزیدگان دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار، به عنوان نامزدهای سرآمدان ساحت‌های طرح سپهر معرفی شوند.

وی با اشاره به بازتاب رسانه‌ای سیزدهمین همایش ملی نخبگان با حضور رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور در مهرماه سال جاری، گفت: در این رویداد برای نخستین بار در تاریخ بنیاد ملی نخبگان از مادر نخبه‌پرور تقدیر و قدردانی شد. بازتاب رسانه‌ای و توجه عمومی به این اتفاق منجر به این شد که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای معرفی بانوان نخبه و اثرگذار در ساحت‌های مختلف برنامه‌ریزی داشته باشد که راهبردها و سیاست‌های مدنظر در جلسه هم‌اندیشی با دبیر علمی دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار مطرح شده است.

کیخواه از اقدامات بنیاد ملی نخبگان در طرح «سپهر نخبگانی ایران» با عنوان «سنا» خبر داد و گفت: سیاست بنیاد ملی نخبگان تا به امروز معرفی سرآمدان علمی ایران به جامعه بوده است؛ در حالی که بر اساس سند راهبردی، باید مفهوم نخبگی توسعه داده شود. به این منظور در طرح «سپهر نخبگانی ایران» ساحت‌های دیگر نخبگی در حوزه‌های ادبی، هنری، قرآنی، حوزوی، مهارتی و صنعتی، کارآفرینی، علمی، سیاستگذاری و حکمرانی مدنظر نظر قرار داده شده است تا شناسایی، معرفی و الگوسازی شوند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در خصوص همکاری با کنگره ملی بانوان تاثیرگذار گفت: بنای ما این است که شاخص‌ها و نظام ارزیابی طرح‌ریزی شده در حوزه شناسایی و معرفی بانوان نخبه را با فرایند شناسایی و معرفی بانوان تاثیرگذار در این کنگره، بررسی کنیم تا به منظور هم‌افزایی توان اجرایی، این کنگره از سوی بنیاد ملی نخبگان نیز اعتباربخشی شود. به شکلی که برگزیدگان این کنگره ملی، به عنوان نامزدهای سرآمدان ساحت‌های طرح سپهر معرفی شوند.

وی در خصوص تعریف یک جایزه ویژه برای بانوان متناسب با شان برگزیده‌های ساحت‌های مختلف طرح سپهر بنیاد ملی نخبگان گفت: تصمیم بر این است که یک جایزه مستقل در هر بخش‌ از طرح سپهر به صورت ویژه برای بانوان درنظر گرفته شود. نگاه بنیاد این است که وظیفه ذاتی خود در امر الگوسازی بانوان سرآمد در جامعه ایفای نقش کند. در نظر است که برای تدوین شاخص‌های احراز صلاحیت دریافت این جایزه از ظرفیت کارشناسی کارگروه‌های کنگره ملی بانوان تاثیرگذار استفاده شود.