دبیران کارگروه‌های علمی در سطح ملی معرفی شدند

دومین نشست شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار با حضور اعضای این شورا برگزار شد و دبیران کارگروه‌های علمی این کنگره احکام خود را دریافت کردند.

دکتر انسیه خزعلی؛ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و رئیس شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در این نشست گفت: دومین کنگره زنان تاثیرگذار با محوریت شناسایی بانوان فعال در کارگروه‌های تمامی استان‌ها همزمان در ۱3 دی ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و بانوانی که منطبق بر الگوی سوم زن و با اصول هویت زن مسلمان به ایفای نقش‌های مختلف پرداخته‌اند، معرفی خواهند شد.

دکتر خزعلی با اشاره به نقش و تاثیر بی‌بدیل زنان در ارتقا جایگاه علمی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: هدف کنگره شناسایی بانوانی است که در عین گمنامی در حال ارائه خدمات بی‌نظیری در عرصه‌های مختلف هستند. سازوکار شناسایی بانوان فعال به گونه‌ای تعریف شده تا امکان شناسایی و ثبت‌نام در این کنگره برای همه مقدور باشد.

وی افزود: زنان همواره به طور خدادادی دارای هنر الگو بودن و الگو سازی هستند که متاسفانه هرگز به طور پسندیده در مقام شایسته خود قرار نگرفته‌اند. به نظر می‌رسد که نوع نگاه به زن از طرف جوامع مردسالار در طول تاریخ جهان و خودکم‌بینی و نداشتن اعتماد به نفس و عزت‌نفس زنان در جوامع مختلف که همواره هویت خویش را گم شده و نادیده دانسته‌اند، زن را بنا به تعریفی، به موجودی ضعیف با کم‌ترین تعریف از خود و توانایی‌های خویش تبدیل کرده است. در همین راستا تاکنون تلاش‌های بسیاری برای زدودن ابرهای تیره بی‌عدالتی از چهره زنانه انسان شده؛ اما نتیجه چیزی است که امروزه در غرب و شرق شاهد آن هستیم. شاید سلطه مردانه و منافع جریان سرمایه‌داری و نظام سلطه هیچ‌گاه به نفع خویش ندانسته که زن هویت متعالی خویش را بازیابد.

رئیس شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بانوان تاکید کرد: نباید دید تک‌بعدی به زنانی که به قله رسیده‌اند، داشته باشیم. در این کنگره باید بانوان روستایی، کارآفرینان کوچک و تمامی اقشار دیده شوند.

لیلا سادات زعفرانچی؛ عضو شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار نیز ضمن تاکید بر اهمیت انتقال تجربیات مدیران کارگروه‌های ملی، پیشنهاد داد: با توجه به تنوع شاخص‌ها، کارگروه‌ها می‌توانند با اولویت‌بندی مسائل، کارگاه‌هایی را جهت تعامل و همفکری برگزار کنند.

لیلا لندی اصفهانی؛ یکی دیگر از اعضای شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بانوان نیز بر ارتباط مستمر و همبستگی بین کارگروه‌ها تاکید کرد.  

در این نشست، ضمن بررسی برنامه‌های کنگره و ارائه گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های دبیران علمی و اجرایی، افراد زیر به عنوان دبیران کارگروه‌های علمی در سطح ملی، احکام انتصاب خود را دریافت کردند.

 دکتر فاطمه عروجعلیان؛ مدیر کارگروه علمی، پژوهشی و فناوری

 دکتر مریم بحرینی؛ مدیر کارگروه اقتصاد و کارآفرینی

فاطمه زارع بیدکی؛ مدیر کارگروه سیاستگذاری و حکمرانی

دکتر فاطمه محمدی؛ مدیر کارگروه رسانه و گفتمان‌سازی

منور شایسته‌خو؛ مدیر کارگروه تعلیم و تربیت

دکتر لیلا لندی اصفهانی؛ مدیر کارگروه فعالیت‌های اجتماعی

دکتر فاطمه عزیزآبادی فراهانی؛ مدیر کارگروه فرهنگ و هنر

دکتر الناز دارابیان؛ مدیر کارگروه ورزشی