معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری:

توانایی‌های زنان ایرانی در حوزه‌های مختلف می‌تواند الگوی زنان جهان باشد

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، در نشست شورای سیاستگذاری کنگره ملی بانوان تاثیرگذار، با اشاره افزایش حوزه‌های شناسایی بانوان تاثیرگذار ایرانی، گفت: زنان این سرزمین توانایی‌های بسیاری در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری و… دارند که می‌توانند برای کشور دیگر الگو باشند.

به گزارش کارگروه اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار، انسیه خزعلی؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در این نشست با اشاره به جنگ ناجوانمردانه در غزه، عنوان کرد: زنان غزه در پشتیبانی، اخلاق، صبر و رسانه توانستند الگوی زنان جهان باشند.

خزعلی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره «بانوان تاثیرگذار» در سال گذشته، گفت: با توجه شیوع بیماری کرونا، بسیاری از شرکت‌کنندگان به صورت غیرحضوری مهمان کنگره بودند. در کنگره اول که در گستره بین‌المللی برگزار شد، دو بانوی خارجی و چهار بانوی ایرانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با اشاره به ساخت مستند از زندگی خانوادگی و کاری بانوان تاثیرگذار گفت: سال گذشته سعی شد از زندگی بانوان در عرصه‌های مختلفی مانند: خانه‌داری، خلبان، آتشنشان مستندی تهیه و سختی کار آنها به نمایش گذاشته شود. این یک موضوع جدید و جذابی بود. باید سعی شود برای کنگره امسال نیز چنین برنامه‌ای در نظر گرفته شود.

رئیس شورای سیاستگذاری با بیان اینکه برای شناسایی بانوان تاثیرگذار تنها به افراد معروف مورد توجه نیستند، عنوان کرد: به تمامی استان‌ها حتی به نقاط محروم و گمنام سرکشی کرده‌ایم تا بین آنها زنان تاثیرگذار را شناسایی کنیم.

خزعلی افزود: در سال گذشته فعالیت بانوان تاثیرگذار در سه حوزه بررسی شد، اما امسال به هشت حوزه افزایش پیدا کرده است که شامل فعالیت در حوزه‌های «علمی، پژوهشی و فناوری»، «سیاست‌گذاری و حکمرانی»، «گفتمان‌سازی و رسانه»، «فعالیت‌های اجتماعی»، «اقتصاد و کارآفرینی»، «تعلیم و تربیت»، «فرهنگ و هنر» و «ورزش» می‌شود و باید هر سال افزایش پیدا کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: با توجه به شعار رئیس‌جمهور که در سازمان ملل عنوان شد، بحث رویداد خانواده را شروع کردیم. در این رویداد باید به موضوع ارتقای فرهنگ با هدف رفع خلل‌هایی که در فرهنگ وجود دارد و همچنین حفظ برخی از فرهنگ‌ها برای ارتقای بنیاد خانواده توجه داشت.

وی از برگزاری بخش بین‌الملل کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در ارمنستان خبر داد و گفت: برگزاری چنین رویدادهایی در کشورهای دیگر باعث انتقال تجربیات خواهد شد.